Fellessamling - Seterbråtens viktigste møtested!

blide fra scenen Fellessamling

Hvorfor går vi egentlig på skolen? Seterbråtens ukentlige fellessamling viser oss alle hvorfor: Å få oppleve noe sammen og vise frem hva man har lært de siste ukene. Samlingen skaper samhold og tilhørighet. 400 elever som synger for full hals er et høydepunkt for alle ansatte hver fredag. Alle foresatte for trinnet som har ansvar for samling, er også publikum.

Gjennom ett skoleår, har hvert trinn ca fem fellessamlinger hvor resten av skolen er publikum. Årshjulet ligger klart ved skolestart, og undervisningen planlegges deretter. Hvilke prosjekter skal fremføres på scenen? Hvordan skal trinnet få vise frem det de har lært på best mulig måte? Det er et stolt oppdrag å få bli konferansierer, lærerne er nemlig kun i kulissene på fellessamlingen, det er elevene som styrer showet. Vi har investert i god lyd og god lyssetting slik at rammene blir gode. Hver torsdag er det timeplanlagt generalprøve. Når vi har valgt å bruke mye tid på fellessamling, så er det viktig for oss at samlingen oppleves vellykket av elevene.

I tillegg til trinnets fremføringer og sanger, så har vi faste poster:

·         Ukas miljøvinner

·         Rektor på tur

·         Ukas bursdagsbarn

Alle elevene som har hatt bursdag siste uka blir sunget for og  presentert med navn og år på scenen. Rektor har fast post hvor fine ting som har skjedd i klasserom og skolegår, blir fremhevet. Renholderne deler ut pris for klassen som har utmerket seg i avfallssortering.

Vi gleder oss til pandemien er over og vi kan starte opp igjen med samlinger!